DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5328
Title: O Problema da Física no Ensino Fundamental
Other Titles: The Problem of Physics in Elementary School.
Authors: Teixeira, Thalia de Souza
metadata.dc.contributor.advisor1: Torres, Israel da Silva
Keywords: Processo ensino-aprendizagem;Teaching-learning process;ensino de física;physics teaching;ensino fundamental;teaching fundamental
Issue Date: 24-Aug-2023
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: O objetivo deste estudo é apresentar reflexões e críticas acerca do processo de ensino-aprendizagem em física para o ensino fundamental. Verificou-se as origens do ensino de física no Brasil através de pesquisa histórica, as abordagens superficiais em relação à física por professores de áreas adjacentes e as dificuldades no ensino de física, além de questões como a falta de aulas práticas.
Abstract: The aim of this study is to present reflections and critiques about the teaching-learning process in physics for elementary education. The origins of physics education in Brazil were examined through historical research. along with the superficial approaches to physics by teachers from related fields and the challenges in physics education, including issues such as the lack of practical classes.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5328
Appears in Collections:CEST - Trabalho de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O Problema da Física no Ensino Fundamental.pdf131,68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.