DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3247
Title: Alternativas didáticas para o ensino de edição e subtração de frações no 6º ano do Ensino Fundamental
Authors: Carvalho, Anderson da Cruz
metadata.dc.contributor.advisor1: Rodrigues, Sabrina de Souza
Keywords: Ensino, Frações, Adição, Subtração;Teaching, Fractions, Addition, Subtraction
Issue Date: 4-Nov-2020
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: Propor alternativas didáticas para ensinar adição e subtração de frações no 6º ano do Ensino Fundamental. Averiguar quais tendências metodológicas o professor teve acesso em sua formação inicial com relação ao ensino de frações; 11 Mostrar possíveis alternativas didáticas confeccionadas com materiais de baixo custo para o professor ensinar adição e subtração de frações; Utilizar materiais manipulativos como Pião reciclado, Barras fracionadas, Discos de frações e Tangram para ensinar adição e subtração de frações; Apresentar os jogos: Dominó de frações; Roleta de frações; e Jogo da memória com frações; como alternativas para ensinar adição e subtração de frações. Verificar quais as contribuições que a utilização de jogos e materiais concretos traz para o ensino e, consequentemente, para a aprendizagem de Adição e subtração de frações.
Abstract: Propose didactic alternatives to teach addition and subtraction of fractions in the 6th year of Elementary School. To investigate which methodological trends the teacher had access to their initial training in relation to the teaching of fractions; 11 Show possible didactic alternatives made with materials low cost for the teacher to teach addition and subtraction of fractions; Use manipulative materials such as recycled spinning top, bars Fractional Disks and Tangram to teach addition and subtraction of fractions; Introduce the games: Dominoes of fractions; Fraction roulette; and Game memory with fractions; as alternatives to teach addition and subtraction of fractions. Check what contributions the use of games and materials concrete results for teaching and, consequently, for the learning of Addition and subtraction of fractions.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3247
Appears in Collections:CEST - Trabalho de Conclusão de Curso



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons