DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/836
Title: Ensino Tradicional x Ensino Crítico- desafios e problemas metodológicos do Ensino de História na Escola Estadual Frei André da Costa
Other Titles: Traditional Teaching x Critical Teaching: challenges and methodological problems of Teaching History at the Frei André da Costa State School.
Authors: CORDEIRO, Kettlen Cristiny Lemos Vieira
Keywords: Ensino de História
Teaching History
Ensino Tradicional
Critical Teaching
Issue Date: 24-Jan-2018
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Abstract: The present work aims to analyze the reality of History Teaching in T efé, giving emphasis on a school, since problems in education only increase and what has been done is little to change the reality that the city has been experiencing over time. Therefore, when to delimit the theme: "Traditional Teaching x Critical Teaching: Challenges and Methodological Problems of Teaching History at the Frei André da Costa State School ", the need to analyze the type of History Teaching present in the daily school life, as well as to check which challenges and methodological problems faced by teachers and students. Thus, the realization this research has become necessary precisely for the aspects raised above. Were used as study methods, bibliographic research and participant research, and techniques and interviews with students to understand their perspectives on teaching History taught at school. Therefore, in the course of this paper, analyzes and reflections on the subject in question, with the aim of contributing to a greater progress in the search for improvements that meet the needs of the students during the history of the respective school.
Description: O presente trabalho tem como objetivo analisar a realidade do Ensino de História em T efé, dando ênfase a uma escola, já que os problemas na área da educação só aumentam e o que foi feito é pouco para mudar a realidade que a cidade vem vivenciando ao longo do tempo. Por isso, ao delimitar o tema: “Ensino Tradicional x Ensino Crítico: Desafios e Problemas Metodológicos do Ensino de História na Escola Estadual Frei André da Costa”, levou-se em consideração a necessidade de analisar qual o tipo de Ensino de História presente no cotidiano escolar, bem como verificar quais os desafios e os problemas metodológicos enfrentados por professores e alunos. Assim, a realização desta pesquisa tornou-se necessária exatamente pelos aspectos levantados anteriormente. Foram utilizados como métodos do estudo, a pesquisa bibliográfica e a pesquisa participante e as técnicas de observação e entrevistas com os alunos para compreender suas perspectivas sobre o ensino de História ministrado na escola. Portanto, no decorrer do presente trabalho serão apresentadas algumas análises e reflexões sobre a temática em questão, no intuito de contribuir para um maior avanço na busca de melhorias que atendam as necessidades dos alunos durantes as aulas de história da respectiva escola.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br/handle/riuea/836
Appears in Collections:CEST - Trabalho de Conclusão de Curso



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons