DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/786
Title: Formação de professor: um estudo na Escola Estadual Marechal Rondon
Other Titles: Teacher training: a study at Marechal Rondon State School
Authors: Silva, Vandenilza Gomes da
Keywords: Educação;Professor - Formação;Ensino - Aprendizagem;Formação Continuada
Issue Date: 15-Dec-2017
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Abstract: The Course Conclusion Paper presents an analysis of teacher training at the Marechal Rondon State School. The first one deals with the theoretical framework, entitled: "teacher training, in this chapter we describe the historical process of teacher education, addressing the challenges faced by this professional in the classroom and especially questioning about their appreciation And recognition in their field of work. In the second chapter, we discuss the methodology of the work, where we present the conceptualization of method, techniques and instruments of research approaches, also highlighting the importance of the elements used in the investigative process. The third chapter refers to the presentation, analysis and discussion of the results, where through the application of the questionnaires to the subject teachers involved in the research we obtained the data collection, as well as presenting the reflections, conceptions and final considerations of the work. The theme is relevant because it involves a social issue and can be investigated by other researchers in the process of teaching and learning and teacher training.
Description: O Trabalho de Conclusão de Curso apresenta uma análise sobre a formação de professores da Escola Estadual Marechal Rondon. O trabalho está constituído de três capítulos: O primeiro aborda o referencial teórico, intitulado: “formação de professores, neste capítulo descrevemos o processo histórico da formação de professor, abordando os desafios enfrentados por esse profissional em sala de aula e principalmente questionando sobre sua valorização e reconhecimento em seu âmbito de trabalho. No segundo capítulo discorremos sobre a metodologia do trabalho, onde apresentamos a conceituação de método, técnicas e instrumentos de abordagens da pesquisa, destacando também a importância dos elementos utilizados no processo investigativo. O terceiro capítulo se refere à apresentação, análise e discussão dos resultados, onde através da aplicação dos questionários aos professores sujeitos envolvidos na pesquisa obtivemos a coleta de dados, bem como apresentamos as reflexões, concepções e considerações finais do trabalho. A temática é relevante porque envolve uma questão social e poderá ser investigada por outros pesquisadores frente ao processo de ensino e aprendizagem e formação de professor.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br/handle/riuea/786
Appears in Collections:CESTB - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formação de professor um estudo na Escola Estadual Marechal Rondon.pdf514,66 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons