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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5703
Title: Avaliação da variação da massa adicional hidrodinâmica de uma balsa tanque petroleira ao longo da rota de navegação
Other Titles: Evaluation of the variation in the hydrodynamic additional mass of an oil tanker along the navigation route.
Authors: Péres, Thayná Bulcão
metadata.dc.contributor.advisor1: Ramírez Gutiérrez, Ricardo Homero
Keywords: Massa Adicional;Hidrodinâmica;Balsa Tanque;Rhinoceros;ANSYS-AQWA;Navegação.;Additional Hydrodynamic Mass;Raft Tank;Rhinoceros;Navigation
Issue Date: 6-Apr-2023
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: A navegação fluvial na região norte é de extrema importância, uma vez que grande parte das cidades são banhadas pelos rios, estes que por vezes sofrem secas severas e cheias avassaladoras, por conta disso faz-se necessário a avaliação das embarcações que navegam nessa região, visando o melhor desempenho delas. O presente trabalho aborda a avaliação da massa adicional hidrodinâmica de uma balsa tanque petroleira ao longo da sua rota de navegação, onde será realizada a modelagem de uma embarcação tridimensional no software Rhinoceros e logo após analisadas no software ANSYS-AQWA. Ao fim, realizando a avaliação dos resultados obtidos pelas analises no software, onde foi encontrado 72 valores de massas adicionais e chegando a algumas conclusões como o fato de quanto mais distante o fundo da embarcação se encontra do fundo do rio, menor é sua massa adicional .
Abstract: River navigation in the northern region is extremely important, since most cities are bathed by rivers, which sometimes suffer severe droughts and overwhelming floods, because of this it is necessary to evaluate the vessels that navigate in this region, aiming at their best performance. The present work deals with the evaluation of the additional hydrodynamic mass of an oil tanker ferry along its navigation route, where the modeling of a three-dimensional vessel will be carried out in the Rhinoceros software and soon after analyzed in the ANSYS-AQWA software. At the end, performing the evaluation of the results obtained by the analyzes in the software, where 72 additional mass values were found and reaching some conclusions such as the fact that the further the bottom of the vessel is from the bottom of the river, the smaller its additional mass.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5703
Appears in Collections:EST - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



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