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dc.contributor.authorPéres, Thayná Bulcão-
dc.date.available2024-05-31-
dc.date.available2024-05-27T18:14:56Z-
dc.date.issued2023-04-06-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5703-
dc.description.abstractRiver navigation in the northern region is extremely important, since most cities are bathed by rivers, which sometimes suffer severe droughts and overwhelming floods, because of this it is necessary to evaluate the vessels that navigate in this region, aiming at their best performance. The present work deals with the evaluation of the additional hydrodynamic mass of an oil tanker ferry along its navigation route, where the modeling of a three-dimensional vessel will be carried out in the Rhinoceros software and soon after analyzed in the ANSYS-AQWA software. At the end, performing the evaluation of the results obtained by the analyzes in the software, where 72 additional mass values were found and reaching some conclusions such as the fact that the further the bottom of the vessel is from the bottom of the river, the smaller its additional mass.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMassa Adicionalpt_BR
dc.subjectHidrodinâmicapt_BR
dc.subjectBalsa Tanquept_BR
dc.subjectRhinocerospt_BR
dc.subjectANSYS-AQWApt_BR
dc.subjectNavegação.pt_BR
dc.subjectAdditional Hydrodynamic Masspt_BR
dc.subjectRaft Tankpt_BR
dc.subjectRhinocerospt_BR
dc.subjectNavigationpt_BR
dc.titleAvaliação da variação da massa adicional hidrodinâmica de uma balsa tanque petroleira ao longo da rota de navegaçãopt_BR
dc.title.alternativeEvaluation of the variation in the hydrodynamic additional mass of an oil tanker along the navigation route.pt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.date.accessioned2024-05-27T18:14:56Z-
dc.creator.ID1333452488526428pt_BR
dc.contributor.advisor1Ramírez Gutiérrez, Ricardo Homero-
dc.contributor.advisor1ID3846625945742171pt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3846625945742171pt_BR
dc.contributor.referee1Sousa, Marina Aranha de-
dc.contributor.referee1ID3736783704692298pt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3736783704692298pt_BR
dc.contributor.referee2Monteiro, Ulisses A.-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1333452488526428pt_BR
dc.description.resumoA navegação fluvial na região norte é de extrema importância, uma vez que grande parte das cidades são banhadas pelos rios, estes que por vezes sofrem secas severas e cheias avassaladoras, por conta disso faz-se necessário a avaliação das embarcações que navegam nessa região, visando o melhor desempenho delas. O presente trabalho aborda a avaliação da massa adicional hidrodinâmica de uma balsa tanque petroleira ao longo da sua rota de navegação, onde será realizada a modelagem de uma embarcação tridimensional no software Rhinoceros e logo após analisadas no software ANSYS-AQWA. Ao fim, realizando a avaliação dos resultados obtidos pelas analises no software, onde foi encontrado 72 valores de massas adicionais e chegando a algumas conclusões como o fato de quanto mais distante o fundo da embarcação se encontra do fundo do rio, menor é sua massa adicional .pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.subject.cnpqResistência Hidrodinâmica. Análise Teórica e Experimental de Estrutura.pt_BR
dc.publisher.initialsUEApt_BR
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