DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5060
Title: Avaliação do Software Educacional Quebra-Cabeça com Funções Matemáticas
Other Titles: Evaluation of Puzzle Educational Software with Mathematical Functions
Authors: Oliveira, Milena Dias
metadata.dc.contributor.advisor1: Ribeiro, Robert Luis Lara
Keywords: Avaliação de Software educacional;Education software evaluation;Funções matemáticas;mathematical functions;Método de Reeves;Reeves method
Issue Date: 24-Aug-2023
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: Antes de um software ser empregado no processo de ensino e aprendizagem, é essencial conduzir uma avaliação da sua qualidade e determinar sua capacidade de alcançar os objetivos propostos. Diante disso, essa pesquisa qualitativa teve como objetivo verificar a qualidade do software Quebra-cabeça com Funções Matemáticas em sua primeira versão usando como modelo de avaliação o Método de Reeves. Um total de doze avaliações foram realizadas em entrevistas individuais com seis professores e seis alunos do curso de Licenciatura em Matemática no Centro de Estudos Superiores de Tefé (CEST-UEA). Com a média dessas doze avaliações, um gráfico, baseado no Método de Reeves, foi gerado e por meio da análise dele foi possível concluir a qualidade do software. Os resultados foram positivos e satisfatórios, levando a conclusão de que o software é qualificado para ser usado no ensino e aprendizagem do comportamento de funções matemáticas do primeiro grau.
Abstract: Before software is used in the teaching and learning process, it is essential to conduct an assessment of its quality and determine its ability to achieve the proposed objectives. Therefore, this qualitative research aimed to verify the quality of the software Puzzle with Mathematical Functions in its first version using the Reeves Method as an evaluation model. A total of twelve evaluations were carried out in individual interviews with six professors and six students of the Degree in Mathematics at the Centro de Estudos Superiores de Tefé (CESTUEA). With the average of these twelve evaluations, a graph, based on the Reeves Method, was generated and through its analysis it was possible to conclude the quality of the software. The results were positive and satisfactory, leading to the conclusion that the software is qualified to be used in teaching and learning the behavior of mathematical functions of the first degree.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5060
Appears in Collections:CEST - Trabalho de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avaliação do Software Educacional Quebra-Cabeça com Funções Matemáticas.pdf982,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.