DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4955
Title: Fatores que dificultam a aprendizagem de crianças com necessidades visuais no Ensino Fundamenta I na Escola Pública de Tabatinga -AM
Other Titles: Factors that hinder the learning of children with visual needs in Basic Education I at the Public School of Tabatinga -AM
Authors: Rocha, Samandra Moura
metadata.dc.contributor.advisor1: Santos, Ivan Marcos Maciel dos
Keywords: DV (Deficiência Visual); Inclusão; Educação; Dificuldade;DV (Visual Impairment); Inclusion; Education; Difficulty
Issue Date: 28-Jul-2023
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: O objetivo da presente pesquisa de graduação é averiguar quais os fatores que dificultam a aprendizagem de crianças com DV numa escola pública de Tabatinga. Para isso, foram desenvolvidas as seguintes etapas: (1) Um breve histórico sobre educação inclusiva, trazendo os pontos mais importantes; (2) Breves apontamentos sobre a deficiência visual; (3) Educação inclusiva com alunos cegos; (4) Entrevista para com as pessoas que fazem parte da escola e que obtém relação com alunos com Deficiência Visual na instituição; para (5) Constatar as experiencias desses indivíduos e suas opiniões em relação a escola. Sendo assim, está é uma pesquisa qualitativa, trazendo dados históricos e experiências na educação especial.
Abstract: The aim of this undergraduate research is to find out which factors hinder the learning of children with VI in a public school in Tabatinga. For this, the following steps were developed: (1) A brief history of inclusive education, bringing the most important points; (2) Brief notes about visual impairment; (3) Inclusive education with blind students; (4) Interview towards the people who are part of the school and who gets a relationship with students with Visual Impairment in the institution; to (5) Verify the experiences of these individuals and their opinions about the school. Therefore, this is a search qualitative, bringing historical data and experiences in special education.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4955
Appears in Collections:CESTB - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.