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dc.contributor.authorRocha, Samandra Moura-
dc.date.available2023-06-20-
dc.date.available2023-08-07T15:39:38Z-
dc.date.issued2023-07-28-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4955-
dc.description.abstractThe aim of this undergraduate research is to find out which factors hinder the learning of children with VI in a public school in Tabatinga. For this, the following steps were developed: (1) A brief history of inclusive education, bringing the most important points; (2) Brief notes about visual impairment; (3) Inclusive education with blind students; (4) Interview towards the people who are part of the school and who gets a relationship with students with Visual Impairment in the institution; to (5) Verify the experiences of these individuals and their opinions about the school. Therefore, this is a search qualitative, bringing historical data and experiences in special education.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDV (Deficiência Visual); Inclusão; Educação; Dificuldadept_BR
dc.subjectDV (Visual Impairment); Inclusion; Education; Difficultypt_BR
dc.titleFatores que dificultam a aprendizagem de crianças com necessidades visuais no Ensino Fundamenta I na Escola Pública de Tabatinga -AMpt_BR
dc.title.alternativeFactors that hinder the learning of children with visual needs in Basic Education I at the Public School of Tabatinga -AMpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.date.accessioned2023-08-07T15:39:38Z-
dc.contributor.advisor1Santos, Ivan Marcos Maciel dos-
dc.description.resumoO objetivo da presente pesquisa de graduação é averiguar quais os fatores que dificultam a aprendizagem de crianças com DV numa escola pública de Tabatinga. Para isso, foram desenvolvidas as seguintes etapas: (1) Um breve histórico sobre educação inclusiva, trazendo os pontos mais importantes; (2) Breves apontamentos sobre a deficiência visual; (3) Educação inclusiva com alunos cegos; (4) Entrevista para com as pessoas que fazem parte da escola e que obtém relação com alunos com Deficiência Visual na instituição; para (5) Constatar as experiencias desses indivíduos e suas opiniões em relação a escola. Sendo assim, está é uma pesquisa qualitativa, trazendo dados históricos e experiências na educação especial.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
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dc.publisher.initialsUEApt_BR
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