DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4661
Title: O uso do aplicativo whatsapp como ferramenta no ensino de língua portuguesa durante a pandemia
Other Titles: The use of the whatsapp application as a tool in teaching the Portuguese language during the pandemic
Authors: Sá, Giovana Maria dos Santos de
metadata.dc.contributor.advisor1: Ferreira, Katriana Jacaúna Farias
Keywords: Educação na Pandemia;Whatsapp em Aulas Remotas;Ensino da Língua Portuguesa.
Issue Date: 3-Mar-2023
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: SÁ, Giovana Maria dos Santos de. O uso do aplicativo whatsapp como ferramenta no ensino de língua portuguesa durante a pandemia. 2023. 15f. TCC (Graduação em Licenciatura em Letras) - Universidade do Estado do Amazonas, Manicoré. 2023.
metadata.dc.description.resumo: Neste trabalho busca-se apresentar os resultados da pesquisa sobre o uso do aplicativo whatsapp como ferramenta no ensino de Língua Portuguesa durante a pandemia. A pesquisa é de natureza qualitativa, cujo método de abordagem foi o descritivo, tendo como público alvo alunos do 3º ano do ensino médio de uma escola pública do Município de Manicoré. Dentre as diversas temáticas abordadas neste artigo destaca-se o uso do aplicativo WhatsApp como ferramenta no ensino durante a pandemia; TDICs nas aulas e o Letramento digital. Como aporte teórico estão presentes ideias de Carla Viana Coscarelli (2017), Rafaela Martini Feronato (2012), José Moran (1995), bem como a portaria nº 343 do Ministério da Educação (2020).
Abstract: In this work, we seek to present the results of research on the use of the whatsapp application as a tool in teaching Portuguese during the pandemic. The research is of a qualitative nature, whose method of approach was the descriptive, having as target public students of the 3rd year of high school in a public school in the Municipality of Manicoré. Among the various topics addressed in this article, the use of the WhatsApp application as a teaching tool during the pandemic stands out; TDICs in classes and digital literacy. As a theoretical contribution, there are ideas from Carla Viana Coscarelli (2017), Rafaela Martini Feronato (2012), José Moran (1995), as well as Ordinance No. 343 of the Ministry of Education (2020).
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4661
Appears in Collections:NESMCR – Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.