DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4306
Title: Residência pedagógica de biologia: contribuições do programa para a prática docente dos residentes
Other Titles: Teaching Residency in Biology: the programme's contributions to the residents' teaching practice
Authors: Sá, Wellem Kathney Araújo de
metadata.dc.contributor.advisor1: Cabral, Hiléia Monteiro Maciel
Keywords: Ciências biológicas;Formação discente;Biologia;Residência pedagógica;Biological science;Student training;Biology;Pedagogical residence
Issue Date: 14-May-2022
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: SÁ, Wellem Kathney Araújo de. Residência pedagógica de biologia: contribuições do programa para a prática docente dos residentes. 2022. 46 f. TCC (Graduação em Ciências Biológicas) - Universidade do Estado do Amazonas, Manaus.
metadata.dc.description.resumo: A residência pedagógica é uma atividade de formação realizada por um discente regularmente matriculado em curso de licenciatura e desenvolvida numa escola pública de educação básica, denominada escola-campo. A residência pedagógica é uma atividade de formação realizada por um discente regularmente matriculado em curso de licenciatura e desenvolvida numa escola pública de educação básica, denominada escola-campo. A residência pedagógica teve o total de 440 horas de atividades distribuídas da seguinte forma: 60 horas destinadas à ambientação na escola; 320 horas de imersão, sendo 100 de regência, que incluirá o planejamento e execução de pelo menos uma 2 intervenção pedagógica; 60 horas destinadas à elaboração de relatório final, avaliação e socialização de atividades.
Abstract: The pedagogical residence is a training activity carried out by a a student regularly enrolled in a degree course and developed in a public school of basic public school of basic education, called the field school. The pedagogical pedagogical residence is a training activity carried out by a student regularly enrolled in an undergraduate course and developed in a public school of basic education, called the field school. The residency had a total of 440 hours of activities distributed as follows 60 hours for getting settled into the school; 320 hours of immersion, 100 of which were immersion, 100 of which are regency, which will include the planning and execution of at least one 60 hours for the elaboration of a final report, evaluation and socialization of activities. final report, evaluation and socialisation of activities.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4306
Appears in Collections:ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.