DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4098
Title: Análise tópico-esquemática do primeiro movimento do concerto para trompete e orquestra em mi bemol maior de Joseph Haydn (1732-1809)
Other Titles: Topic-schematic analysis of the first movement of the concerto for trumpet and orchestra in E-flat major by Joseph Haydn (1732-1809)
Authors: Freitas , Gabriel Costa
metadata.dc.contributor.advisor1: Páscoa , Márcio Leonel Farias Reis
Keywords: Haydn;Esquema;Tópicas;Interpretação;Scheme;Topics;Interpretation
Issue Date: 27-May-2022
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: FREITAS, Gabriel Costa. Análise tópico-esquemática do primeiro movimento do concerto para trompete e orquestra em mi bemol maior de Joseph Haydn (1732-1809). 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Música). Universidade do Estado do Amazonas, Manaus, 2022.
metadata.dc.description.resumo: Este artigo visa uma análise tópico esquemática do primeiro movimento do concerto para trompete de Joseph Haydn. Utilizando a metodologia das tópicas teorizadas por Leonard Ratner e dos esquemas de contraponto de Robert Gjerdingen presentes na música dos séculos XVIII e XIX, pretende-se proporcionar um melhor entendimento da obra nos seus âmbitos estruturais e compositivos contribuindo para uma mais prudente interpretação do concerto.
Abstract: The aim of this article is a schematic topical analysis of the first movement of Joseph Haydn's trumpet concerto. Using the methodology of topics theorized by Leonart Ratner and Robert Gjerdingen's counterpoint schemes present in the music of the 18th and 19th centuries, it is intended to provide a better understanding of the work in its structural and compositional scopes, contributing to a more prudent interpretation of the concerto.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4098
Appears in Collections:ESAT - Trabalho de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.