DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4021
Title: O uso de ferramentas tecnológicas na elaboração de videoaulas de matemática no projeto matemática interativa da universidade do estado do Amazonas
Other Titles: The use of technological tools in the elaboration of mathematics video lessons in the Interactive Mathematics Project of the Amazonas State University
Authors: Santos, Ezequias de Souza
metadata.dc.contributor.advisor1: Moraes, Nadime Mustafa
Keywords: Tecnologia;Tecnology;Ensino de matemática;Mathematics education;Ensino remoto;Distance learning
Issue Date: 26-Jul-2021
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: SANTOS, Ezequias de Souza.O uso de ferramentas tecnológicas na elaboração de videoaulas de matemática no projeto matemática interativa da universidade do estado do Amazonas. 2021. 43 f. TCC (Graduação em Matemática) - Universidade do Estado do Amazonas, Manaus.
metadata.dc.description.resumo: Essa pesquisa foi realizada com os alunos do Projeto de Extensão Matemática Interativa da Universidade do Estado do Amazonas tendo em vista que a pandemia do novo coronavírus modificou o contexto do ensino no mundo todo, levando os alunos e professores a encontrar meios para superar os desafios. O projeto baseia-se na disponibilização de videoaulas e atividades em google forms através do Whatsapp para promover o ensino e a aprendizagem dos alunos. Desse modo, o estudo teve como objetivo geral investigar o processo de elaboração das videoaulas produzidas pelos discentes por meio de entrevistas e análises das aulas criadas visando identificar as ferramentas e metodologias adotadas e as contribuições e limitações da participação no Projeto mediante ensino remoto. Palavras-Chave: tecnologia; ensino de matemática; ensino remoto.
Abstract: This research was conducted with the students of the Extension Project Interactive Mathematics of the Amazonas State University in view of the that the pandemic of the new coronavirus has changed the context of teaching all over the world worldwide, leading students and teachers to find ways to overcome the challenges. challenges. The project is based on the availability of video lessons and activities in google forms through WhatsApp to promote the teaching and learning of the students. Thus, the study had as a general objective to investigate the elaboration process of the video lessons produced by the students by means of interviews and analysis of the classes created, aiming to identify the tools and methodologies tools and methodologies adopted and the contributions and limitations of participating in the participation in the Project through remote teaching. Key words: technology; mathematics teaching; remote teaching. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4021
Appears in Collections:ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.