DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3961
Title: A construção do som: um relato do processo de construção vocal e sonora das cenas “O Maior Trem do Mundo” e “Sorôco, Sua Mãe, Sua Filha”
Other Titles: The construction of sound: an account of the process of vocal and sound construction of the scenes "The Biggest Train in the World" and "Sorôco, Your Mother, Your Daughter".
Authors: Lopes, Davi da Costa
metadata.dc.contributor.advisor1: Nogueira, Carolina Cecília Carvalho
Keywords: Voz;Preparação;Canto;Teatro Musical;Voice;Preparation;Singing;Musical Theater
Issue Date: 27-Jul-2021
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: LOPES, Davi da Costa. A construção do som: um relato do processo de construção vocal e sonora das cenas “O Maior Trem do Mundo” e “Sorôco, Sua Mãe, Sua Filha”. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Teatro). Universidade do Estado do Amazonas, Manaus, 2021.
metadata.dc.description.resumo: Esta pesquisa tem como finalidade, relatar como se deu o processo de preparação vocal e construção sonora de duas cenas teatrais em local aberto, registrar as atividades na cidade de Manaus dos grupos teatrais, Drummond na Parada e Grupo TEU, onde os processos aconteceram e responder a uma pergunta: é possível uma boa preparação vocal e sonora da cena em um curto período de tempo? Para isso ela se baseia no conceito de paisagem sonora de Murray Schaffer como motor dessa preparação e em exercícios de canto, entre eles o canto belting, como pontos de apoio para um bom desempenho em cena.
Abstract: This research aims to report the process of vocal preparation and sound construction of two theatrical scenes in an open place, to record the activities in the city of Manaus of the theater groups, Drummond na Parada and Grupo TEU, where the processes took place and to answer a question: is it possible to have a good vocal and sound preparation of the scene in a short period of time? For this, it is based on Murray Schaffer’s concept of soundscape as the engine of this preparation and on singing exercises, including belting singing. As support points for a good performance on the scene.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3961
Appears in Collections:ESAT - Trabalho de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.