DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3409
Title: Contextualização e Aprendizagem Significativa: estratégias para o ensino da função afim na Educação Básica
Other Titles: Contextualization and Meaningful Learning: strategies for teaching the related function in Basic Education
Authors: Santos, Mivandel Souza
metadata.dc.contributor.advisor1: Costa, Lucélida de Fátima Maia da
Keywords: Contextualização;Função Afim;Aprendizagem Significativa.
Issue Date: 26-Jul-2021
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: Este artigo discute os resultados de uma pesquisa desenvolvida com o objetivo geral de analisar a contextualização, em situações do dia a dia, pode tornar significativo o processo de ensino-aprendizagem da função afim em sala de aula. A natureza da pesquisa é qualitativa, tendo como técnicas de coleta a entrevista estruturada e o levantamento bibliográfico. Sendo os sujeitos da pesquisa três professores que atuam com o 1° ano do Ensino Médio em escolas estaduais do município de Parintins-AM. O resultado da pesquisa mostra dificuldades dos alunos em aprender função afim de forma tradicional, como não sabendo identificar os elementos que compõem uma função e a contextualização serve de apoio para o ensino da função. Concluímos que a contextualização é uma estratégia que contribui, para o aprendizado da função afim, um conteúdo tão importante para a vida do aluno.
Abstract: This article discusses the results of a research developed with the general objective of analyzing the contextualization, in everyday situations, can make the teaching-learning process of the related function in the classroom meaningful. The nature of the research is qualitative, with structured interview and bibliographic survey as collection techniques. The research subjects are three teachers who work with the 1st year of high school in state schools in the city of Parintins-AM. The research result shows students' difficulties in learning a related function in a traditional way, such as not knowing how to identify the elements that make up a function, and the contextualization supports the teaching of the function. We conclude that contextualization is a strategy that contributes to the learning of the related function, a content that is so important to the student's life.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3409
Appears in Collections:CESP - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.