DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1397
Title: Uma proposta de ensino da geometria fractal para o 9º ano do ensino fundamental
Other Titles: A proposal of fractal geometry teaching for the 9th year of elementary school
Authors: Sena, Maxwell Meireles
Keywords: Geometria fractual;9º ano Ensino fundamental
Issue Date: 28-Nov-2018
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: SENA, Maxwell Meireles. Uma proposta de ensino da geometria fractal para o 9º ano do ensino fundamental. Manaus: Universidade do Estado do Amazonas, 2018.
Abstract: The general objective of this project is to present a proposal of teaching of Fractal Geometry for the 9th year of elementary school. From there, the specific objectives are defined as: describe the methodology to be used with the students; study the content of flat geometry, area and perimeter to be able to understand how and how to make the fractals as the pyramid of Sierpinski; curve curve of Koch and to establish connections of the contents approached with the intuitive conceptions of the students' daily life.
Description: O objetivo geral deste projeto é apresentar uma proposta de ensino de Geometria Fractal para o 9º ano do ensino fundamental. Partindo daí, os objetivos específicos definem-se como: descrever a metodologia a ser utilizada com os alunos; estudar o conteúdo de geometria plana, área e perímetro para poder entender como e feito à construção dos fractais como a pirâmide de Sierpinski; curva de peano curva de Koch e estabelecer conexões dos conteúdos abordados com as concepções intuitivas do cotidiano dos alunos.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1397
Appears in Collections:ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uma proposta de ensino da geometria fractal para o 9º ano do ensino fundamental.pdf2,77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons