Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1397
Title: | Uma proposta de ensino da geometria fractal para o 9º ano do ensino fundamental |
Other Titles: | A proposal of fractal geometry teaching for the 9th year of elementary school |
Authors: | Sena, Maxwell Meireles |
Keywords: | Geometria fractual;9º ano Ensino fundamental |
Issue Date: | 28-Nov-2018 |
Publisher: | Universidade do Estado do Amazonas |
Citation: | SENA, Maxwell Meireles. Uma proposta de ensino da geometria fractal para o 9º ano do ensino fundamental. Manaus: Universidade do Estado do Amazonas, 2018. |
Abstract: | The general objective of this project is to present a proposal of teaching of Fractal Geometry for the 9th year of elementary school. From there, the specific objectives are defined as: describe the methodology to be used with the students; study the content of flat geometry, area and perimeter to be able to understand how and how to make the fractals as the pyramid of Sierpinski; curve curve of Koch and to establish connections of the contents approached with the intuitive conceptions of the students' daily life. |
Description: | O objetivo geral deste projeto é apresentar uma proposta de ensino de Geometria Fractal para o 9º ano do ensino fundamental. Partindo daí, os objetivos específicos definem-se como: descrever a metodologia a ser utilizada com os alunos; estudar o conteúdo de geometria plana, área e perímetro para poder entender como e feito à construção dos fractais como a pirâmide de Sierpinski; curva de peano curva de Koch e estabelecer conexões dos conteúdos abordados com as concepções intuitivas do cotidiano dos alunos. |
URI: | http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1397 |
Appears in Collections: | ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Uma proposta de ensino da geometria fractal para o 9º ano do ensino fundamental.pdf | 2,77 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License