DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/790
Title: A importância do material concreto no ensino e aprendizagem de geometria espacial no 2º ano do ensino médio
Other Titles: The importance of concrete material in the teaching and learning of spatial geometry in the second year of high school
Authors: Santos, Ernandes dos
Keywords: Geometria espacial;geometria - ensino aprendizagem
Issue Date: 9-Jan-2018
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: SANTOS, Ernandes dos. A importância do material concreto no ensino e aprendizagem de geometria espacial no 2º ano do ensino médio.Manaus:UEA, 2017. 96 f.
Abstract: The present work stems from the concern with the teaching and learning of spatial geometry. Personal experiences and school experiences reveal a lack of motivation in the learning of Geometry associated with difficulties in understanding concepts, demonstrations and applications of said content, that is, this demonstrates that the teaching of Geometry has presented itself strictly abstract, with transmission of rules and memorization of formulas through intensive technical exercises or even worse, teachers do not present the content by the simple lack of motivation.
Description: O presente trabalho se origina da preocupação com o ensino e aprendizagem da geometria espacial. Experiências pessoais e vivências escolares revelam uma desmotivação na aprendizagem da Geometria associada às dificuldades na compreensão de conceitos, demonstrações e aplicações do referido conteúdo, ou seja, isso demonstra que o ensino da Geometria tem se apresentado rigorosamente abstrato, com transmissão de regras e memorização de fórmulas através de intensivos exercícios técnicos ou até pior, os professores não apresentam o conteúdo pela simples falta de motivação.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br/handle/riuea/790
Appears in Collections:ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons