DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4620
Title: Ensino da história: refletindo a partir da experiência do estágio docente
Other Titles: Teaching of History: reflecting from the experience of the teaching internship
Authors: Tavares, Lincoln dos Santos
metadata.dc.contributor.advisor1: Carvalho, Mary Tânia dos Santos
Keywords: Ensino de História;História Local;Estágio Supervisionado
Issue Date: 4-Dec-2020
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: Tavares,Lincoln dosa Santos. Ensino da História refletindo a partir da experiência do estágio docente. 2020. 16f. TCC (Graduação em Licenciatura Plena em História) - Universidade do Estado do Amazonas, Parintins. 2020.
metadata.dc.description.resumo: Este estudo se originou das experiências dos Estágios Supervisionados em História onde discutimos e articulamos a história local no debate em sala de aula. Apresenta a experiência das oficinas-aulas com apresentações de vídeos aos alunos do Instituto Federal do Amazonas – campus Parintins - IFAM com as discussões dos referencias teóricos trabalhados em sala de aula. O artigo perpassa pela experiência do estágio destacando as múltiplas formas de ensinar História partindo de temas da História local articulando espaços internos e ambientes externos do espaço escolar, envolvendo os discentes no processo histórico em que vivem valorizando-os como sujeitos históricos e incentivando a análise crítica histórica.
Abstract: This study originated from the experiences of Supervised Internships in History where we discuss and articulate local history in classroom debate. It presents the experience of the workshop-classes with video presentations to the students of the Federal Institute of Amazonas – Parintins campus - IFAM with the discussions of the theoretical references worked in the classroom. The article goes through the experience of the internship highlighting the multiple ways of teaching history starting from themes of history articulating internal spaces and external environments of the school space, involving students in the historical process in which they live, valuing them as historical subjects and encouraging critical historical analysis.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4620
Appears in Collections:CESP - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ensino da História refletindo a partir da experiência do estágio docente.pdf123,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.