DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/2963
Title: Laboratório multidisciplinar de Ciências e Física possibilidadede ensino nas escolas de Parintins, AM
Other Titles: Multidisciplinary laboratory and physical sciences: possibility of education in schools Parintins/AM
Authors: Gomes, Edilson Barroso
Santos, Thayane Neves dos
Keywords: Laboratório Multidisciplinar;Ensino de Ciências;Ensino de Física;Metodologia do Professor
Issue Date: 2-Nov-2014
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: BORGES, A. T. Novos Rumos para o Laboratório Escolar de Ciências. Caderno. Brasileiro. Ensino de Física, v.19, n.3, p.291-313, Dez. 2002. CRESWELL, J. W. Projeto de pesquisa: método qualitativo, quantitativo e misto. 2. ed. Porto Alegre: artemed, 2007. CRUZ, J. B. Experiências de Laboratório: Curso técnico de formação para os funcionários da educação. Brasília: Universidade de Brasília, 2009. FARIAS, A. J. O. A construção do laboratório na formação do professor de Física. Caderno Catarinense. Ensino de Física, Florianópolis, v.9, n.3, p.245-251, dez.1992. FERREIRA, L. C. Laboratório “Despertar” de Física: nova proposta para o Ensino Médio em Manaus. Dissertação de Mestrado, Universidade do Estado do Amazonas, 2010. GIL, A .C. Como elaborar projetos de pesquisa 5. ed. São Paulo: Atlas, 2010. REZENDE, F; OESTERMANN, F. A pratica do professor e a pesquisa no ensino de Física: Novos elementos para repensar esta relação. Caderno Brasileiro. Ensino de Física, v.22, n.3, p.316-337, dez. 2005. SERÉ, M. G; COELHO, S. M; NUNES, A. D. O papel da experimentação no ensino de Física. Caderno Brasileiro. Ensino de Física, Florianópolis, v.20, n.1, p.1-142, Abril. 2003. ZIMMERMANN, L. A importância dos laboratórios de ciências para alunos da terceira série do ensino fundamental. Dissertação de Mestrado, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, 2005.
Abstract: This research was conducted in two public schools from Parintins / AM. The research aimed to examine the methodology of teachers in teaching science and physics and the use of Multidisciplinary Laboratory of Physical Sciences and the Schools of basic education in Parintins / AM. The study was based on a literature review, fieldwork and diagnosis in schools that have specifically Sciences Laboratories of Physics, training and use of the laboratory in the teaching and learning of elementary students. Thus, an interview was conducted with teachers and with students administered questionnaire. The results showed the difference between a school that owns the laboratory and the other uses only quits in teaching science, also shows the difficulty of schools in conserving materials experiments, and was even partially identified that teachers use the lab to the teaching of science and physics at school. Keywords: Multidisciplinary Laboratory. Teaching of Science and Physics. Methodology of teacher
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/2963
ISSN: 1984-7505
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons