DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1388
Title: Teorema de Pitágoras, Tales e suas aplicações: uma experiência no 9º ano do ensino Fundamental
Other Titles: Pythagorean theorem, Tales and their applications: an experiment in the 9th year of primary education
Authors: Gonçalves, Sérgio José
Keywords: Teorema de Pitágoras - Tales;9º ano Ensino fundamental
Issue Date: 21-Nov-2018
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: GONÇALVES, Sérgio José.Teorema de Pitágoras, Tales e suas aplicações: uma experiência no 9º ano do ensino Fundamental. Manaus: Universidade do Estado do Amazonas, 2018.
Abstract: The difficulties of the students in the learning of basic mathematics are, among other factors, the lack of connection between Arithmetic and Algebra. These difficulties are visible in the understanding of the applications of the Pythagorean Theorems, disciplines of Mathematics, Physics and Chemistry. Aiming to fill these gaps in the 9th year we set up a work plan where executed with the development of the 02 (two) theorems in addition to its daily life in a way that privileges local culture, customs and ethnicity.
Description: As dificuldades dos alunos no aprendizado da matemática básica devem-se, entre outros fatores, a falta de conexão entre a Aritmética e a Álgebra. Estas dificuldades são visíveis na compreensão das aplicações dos Teoremas de Pitágoras, Tales nas disciplinas de Matemática, Física e Química. Visando preencher estas lacunas no 9º ano do ensino fundamental, montamos um plano de trabalho onde o aprendizado será executado com o desenvolvimento dos 02(dois) teoremas além de suas aplicações no cotidiano amazônico de maneira a privilegiar a cultura local, costumes e etnia.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1388
Appears in Collections:ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teorema de Pitágoras, Tales e suas aplicações.pdf13,21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons