DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1228
Title: 3º ano dos anos iniciais do Ensino Fundamental nas escolas da rede pública municipal na zona norte de Manaus
Other Titles: 3rd year of the initial years of Elementary School in the schools of the municipal public network in the north of Manaus
Authors: Lima, Susanne de Abreu
Teixeira, Hebert Balieiro
Keywords: Aprendizagem - Alunos
Metodologias - Professor
Escola - Manaus
Issue Date: 17-Jan-2019
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Abstract: This research has the title of learning rhythms of the students of the 3rd year of municipal public schools in the north of Manaus. Where our interest was to investigate the problem of dealing with a class of students where some take more time and others less time to assimilate content. For that, we defined as general objective to investigate the main factors that employ the different rhythms in the learning process of students of the third year of the municipal network of Manaus. The main authors that supported this research were Vigotsky (1998), Rangel (2009), Rosados (2009). The type of approach used for this research is qualitative. The results were obtained through an open questionnaire made with twenty students with an average age of 9 years, using the deductive method that allowed us to point out concepts so that the teacher has new ways of working with different contents of strategies.
Description: Esta pesquisa tem como título ritmos de aprendizagem dos alunos do 3º ano de escolas da rede pública municipal na zona norte de Manaus,tendo como interesse investigar sobre a problemática de lidar com uma turma de alunos onde alguns levam mais tempo e outros menos tempo para assimilar um conteúdo. Para tanto, definimos como objetivo geral investigar os principais fatores que empregam os diferentes ritmos no processo da aprendizagem dos alunos do 3º ano da rede municipal de Manaus. Os principais autores que embasaram tal pesquisa foram Vigotsky (1998), Rangel (2009), Rosados (2009). O tipo de abordagem empregada para esta pesquisa é qualitativa. Os resultados foram obtidos através de um questionário aberto feito com vinte alunos com idade média de 9 anos, usando o método dedutivo que nos possibilitou apontar conceitos para que o professor tenha novos meios de trabalhar seus conteúdos com estratégicas diferentes.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1228
ISSN: 25255347
Appears in Collections:Artigos de Periódicos



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons