DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5148
Title: A importância da educação financeira na infância e sua implementação na grade curricular das escolas de Manaus
Other Titles: The importance of financial education in childhood and its implementation in the curriculum of schools in Manaus
Authors: Magalhães, Deborah Carvalho e Silva
metadata.dc.contributor.advisor1: Silva, Kamillla Ingrid Loureiro
Keywords: Economia - Curso;Educação Financeira;Planejamento Financeiro;Grade curricular
Issue Date: 15-Jul-2021
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: A educação financeira é extremamente importante, com ela pode-se compreender da melhor maneira como investir, poupar, se programar e alcançar sonhos sem se comprometer financeiramente. A educação financeira infantil é essencial para tornar as crianças em adultos financeiramente estáveis, sabendo a importância de poupar, a melhor maneira de investir o seu dinheiro, entendendo o básico da micro e macro economia. Nesta pesquisa focamos mais na cidade de Manaus, onde foi visto as escolas que já aplicam a educação financeira desde os primeiros anos do ensino infantil até o último ano do ensino médio e as escolas que estão começando a implantar a educação financeira na sua grade curricular, vimos também a satisfação dos pais de adolescentes que tiveram educação financeira desde a infância e como eles são pessoas com uma mentalidade financeira bem ampla e já buscam a independência financeira. Com os resultados alcançados, a pesquisa mostrou a relevância desse assunto dentro do âmbito familiar e escolar.
Abstract: Financial education is extremely important, with it you can better understand how to invest, save, plan and achieve your dreams without compromising financially. Children's financial education is essential to turn children into financially stable adults, knowing the importance of saving, the best way to invest your money, understanding the basics of microeconomics and macroeconomics. In this research, we focused more on the city of Manaus, where we saw schools that already apply financial education from the first years of kindergarten to the last year of high school and schools that are starting to implement financial education in their curriculum, we also saw the satisfaction of parents of teenagers who had financial education since childhood and how they are people with a very broad financial mindset and already seeking financial independence. With the results achieved, the research showed the relevance of this subject within the family and school environment.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5148
Appears in Collections:ESO - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.