DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5023
Title: A literatura infantil como incentivo à leitura
Other Titles: Children's literature as an incentive to read
Authors: Silva, Caroline Ramos da
metadata.dc.contributor.advisor1: Nascimento, Maria Evany do
Keywords: Aluno;Incentivo à literatura infantil;Leitura;Professor;Student incentive to the children's literature;Reading;Teacher
Issue Date: 22-Jun-2016
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Citation: SILVA, Caroline Ramos da. A literatura infantil como incentivo à leitura. 2016. 68 f. TCC (Graduação em Pedagogia) - Universidade do Estado do Amazonas, Manaus.
metadata.dc.description.resumo: O presente trabalho traz a Literatura Infantil como incentivo à leitura. Com a finalidade de identificar se a mesma está presente no cotidiano dos alunos de forma prazerosa sem cunho pedagógico, bem como analisar sua relação com a criança e o professor. Para isso buscou-se compreender a Literatura Infantil partindo de um breve histórico desde seu surgimento até os dias de hoje e compreendê-la como uma ferramenta de incentivo a leitura na sala de aula. Perpassando por autores como Abramovich, Bissoli e Chagas, Frantz, Freire e outros. Como também conhecer a prática do docente perante a Literatura Infantil partindo da observação e descrição da prática do professor da Escola Municipal Profª Elizabeth Beltrão, no qual através da realização de uma entrevistabuscou-se conhecer como o docente e a bibliotecária enxergam a Literatura Infantil enquanto incentivo à leitura dos alunos. Como resultado aponta-se para que os alunos venham a ler por prazer faz-se necessário que o educador goste de ler e que a Literatura Infantil esteja presente desde o início da vida das crianças. PALAVRA CHAVE: Aluno, Incentivo à Literatura Infantil, Leitura, Professor
Abstract: This work will bring the Children's Literature as an incentive to reading. In order to identify whether it is present in the daily lives of students in a pleasant way without educational profile and to analyze their relationship with the child and the teacher. For this we sought to understand the Children's Literature starting from a brief history since its inception to the present day and understand it as a reading incentive tool in the classroom. Running along by authors such as Abramovisch, Bissoli and Chagas, Frantz, Freire and others. But also know the practice of teaching before the Children's Literature from the observation and description of the practice of the teacher of the School Professor Elizabeth Beltrao. Where was sought by conducting an interview know how the teacher and the librarian they see the Children's Literature as an incentive to students' reading. And as a result points that so that students will read for pleasure it is necessary that the educator enjoy reading and that children's literature is present from the beginning of life of children. KEYWORD: Student Incentive to the Children's Literature, Reading, Professor.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5023
Appears in Collections:ENS - Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A literatura infantil como incentivo à leitura.pdf2,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.