DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/633
Title: Modelagem tridimensional de borboletas (lepidoptera) como método didático para o ensino de Zoologia
Other Titles: Three-dimensional modeling of butterflies (lepidoptera) as didactic method for the teaching of Zoology
Authors: Coimbra, Suelen Pontes
Keywords: Ciências Naturais;Insetos;Lepidópteras-Borboletas;Zoologia;Modelagem tridimensional de Lepidoptera
Issue Date: 12-Sep-2017
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Abstract: The study of insects is part of the content addressed in the disciplines of Natural Sciences. The group is one of the greatest living beings. Butterflies are very numerous insects, besides having different shapes, sizes, colors, behaviors and habits. They form the order Lepidoptera from the Greek lepi, "flake", and ptero, "wing". The objective of the present work was to evaluate the students through the three dimensional didactic models of Lepidoptera (butterflies), aiming at a greater learning of the content developed in the classroom for the teaching of Zoology. From the results observed with the development of this work it is confirmed the importance of practical classes in science teaching, since the identification of insects through three-dimensional modeling provided the participation and interest of the students. The practice is of great importance for the formation of concepts and student development, can be applied by the teacher in a demonstrative class or be constructed by students from other materials, according to the creativity of those involved in the process
Description: O estudo dos insetos é parte do conteúdo abordado nas disciplinas de Ciências Naturais. O grupo é um dos maiores dos seres vivos. As borboletas são insetos muito numerosos, além de possuírem formas, tamanhos, cores variadas, comportamentos e hábitos bem diferenciados. Formam a ordem lepidópteros do grego lepi,”escama”, e ptero, “asa”. O objetivo do presente trabalho foi o avaliar os alunos atraves dos modelos didáticos tridimensionais de Lepidoptera (borboletas), visando um maior aprendizado do conteúdo desenvolvido em sala de aula para o ensino de Zoologia. A partir dos resultados observados com o desenvolvimento deste trabalho fica confirmada a importância de aulas práticas no ensino de Ciências, uma vez que a identificação dos insetos através modelagem tridimensional proporcionou a participação e o interesse pelos alunos. A prática, é de grande importância para a formação de conceitos e o desenvolvimento do aluno, podem ser aplicados pelo professor em uma aula demonstrativa ou ser construído pelos alunos a partir de outros materiais, conforme a criatividade dos envolvidos no processo
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br/handle/riuea/633
Appears in Collections:CESP - Artigos de Periódicos



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons