DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5081
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFélix, Antônio Willian Venâncio-
dc.date.available2023-09-21-
dc.date.available2023-09-25T13:49:06Z-
dc.date.issued2023-08-24-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/5081-
dc.description.abstractWith the Covid-19 pandemic, educational institutions at their most varied levels were suspended, paralyzing in-person classes and adopting Emergency Remote Teaching for the continuation of school activities. Investigate the educational context that was experienced in schools in the municipality of Tefé-AM is of utmost importance to understand the strategies that were used in Chemistry classes. In this way, questionnaires were applied with students from four state schools to obtain data. The results showed that cell phones and WhatsApp were the most used means of communication for sending content and continuity of classes. However, due to poor internet connection quality, Digital Information and Communication Technologies could not be used in a effective, causing low performance of students in learning, and leading them to prefer face-to-face teaching as a favorite for the teaching and learning process.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTecnologias digitaispt_BR
dc.subjectDigital technologiespt_BR
dc.subjectWhatsApppt_BR
dc.subjectWhatsApppt_BR
dc.subjectEnsino de Químicapt_BR
dc.subjectChemistry teachingpt_BR
dc.subjectEnsino remotopt_BR
dc.subjectRemote teachingpt_BR
dc.titleEnsino Remoto nas Aulas de química na Covid-19: A Percepção dos Alunos do Ensino Médio de Tefé/AMpt_BR
dc.title.alternativeRemote Teaching in Chemistry Classes during Covid-19: The Perception of High School Students in Tefé/AMpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.date.accessioned2023-09-25T13:49:06Z-
dc.contributor.advisor1Junior, Erasmo Sergio Ferreira Pessoa-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7282200898786302pt_BR
dc.description.resumoCom a pandemia da Covid-19, as instituições de ensino em seus mais variados níveis foram suspensas, paralisando as aulas presenciais e adotando o Ensino Remoto Emergencial para o prosseguimento das atividades escolares. Investigar o contexto educacional que foi vivenciado nas escolas do município de Tefé-AM é de suma importância para entender as estratégias que foram usadas nas aulas de Química. Deste modo, foram aplicados questionários com alunos de quatro escolas estaduais para a obtenção dos dados. Os resultados mostraram que o celular e o WhatsApp foram os meios de comunicação mais utilizados para envio de conteúdos e continuidade das aulas. Entretanto, devido à baixa qualidade de conexão à internet, as Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação não puderam ser utilizadas de forma efetiva, ocasionando um baixo desempenho dos alunos na aprendizagem, e levando-os a preferir o ensino presencial como favorito para o processo de ensino e aprendizagem.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsUEApt_BR
Appears in Collections:CEST - Trabalho de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.