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dc.contributor.authorAngulo, Hilda Helen Bezerra-
dc.date.available2023-06-20-
dc.date.available2023-08-07T15:19:34Z-
dc.date.issued2023-07-28-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4943-
dc.description.abstractThe present work with the theme Toy Library at Benjamin General Hospital Dr Constant Melvino de Jesus: An Experience Report has as general objective to analyze the need to implement a toy library at the Hospital Geral de Benjamin ConstantDr. Melvino de Jesus, in the municipality of Benjamin Constant - AM, and understand the role of the pedagogue within this non-school environment; how are the consultations carried out in a public hospital regarding the performance of the pedagogue in the hospital and also emphasize the importance of this teaching in the hospital environment. For that, the methodology used was the experience report, in which occurred for means of direct observation. During the observations made, it was noticed that there is no inside the pediatric inpatient ward, nothing that could be used as a learning tool, there is no pedagogical accompaniment, only professionals in the specific area of health, such as: doctors, nurses, technicians in nursing and social workers. There is a project to implement a toy library in the hospital under analysis, there is a room that would be destined to installation of the toy library, however, this room was adapted, there was no structural change in the hospital. As a result, we were unable to reach the overall objective. of this research. However, the recreational activities carried out by employees such as: nurses, nursing technicians and social workers within the ward HGBC, mentioned in this work, until then, have been developed with hospitalized children. This activity has contributed to the humanization of care for these children. In this sense, it is suggested to municipal governors, who give continuity to the implementation project of the toy library at HGBC, which is shelved in the Archives of the hospital under analysispt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBrinquedo terapêutico; Brinquedoteca hospitalar; Pedagogia hospitalarpt_BR
dc.subjectTherapeutic toy; Hospital toy library; Pedagogy hospitalpt_BR
dc.titleBrinquedoteca no hospital geral de Benjamin Constant Dr. Melvino de Jesus: Um relato de experiênciapt_BR
dc.title.alternativePlayroom at Benjamin Constant Dr. General Hospital. Melvino de Jesus: An experience reportpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.date.accessioned2023-08-07T15:19:34Z-
dc.contributor.advisor1Santos, Ivan Marcos Maciel dos-
dc.description.resumoO presente trabalho com o tema Brinquedoteca no Hospital Geral de Benjamin Constant Dr. Melvino de Jesus: Um Relato de Experiência tem como objetivo geral analisar a necessidade de implantação de uma brinquedoteca no Hospital Geral de Benjamin Constant Dr. Melvino de Jesus, no município de Benjamin Constant – AM, e entender o papel do pedagogo dentro deste ambiente não escolar; como são os atendimentos realizados em um hospital público referente à atuação do pedagogo no hospital e ainda ressaltar a importância desse ensino no ambiente hospitalar. Para tanto, a metodologia utilizada foi o relato de experiência, no qual ocorreu por meio de observação direta. Durante as observações feitas, percebeu-se que não há, dentro da ala de internação pediátrica, nada que possa ser utilizado como ferramenta de aprendizagem, não há acompanhamento pedagógico, apenas profissionais da área especifica da saúde, como: médicos, enfermeiros, técnicos em enfermagem e assistentes sociais. Existe o projeto de implementação de uma brinquedoteca no hospital em análise, há uma sala que iria ser destinada a instalação da brinquedoteca, porém, essa sala foi adaptada, não houve nenhuma mudança estrutural no hospital. Com isso não conseguimos chegar ao objetivo geral desta pesquisa. Entretanto, as atividades lúdicas realizadas pelos funcionários como: enfermeiros, técnicos de enfermagem e assistentes sociais dentro da ala pediátrica do HGBC, mencionadas nesse trabalho, até então, têm sido desenvolvidas com as crianças internadas. Tal atividade tem contribuído para a humanização do cuidado a essas crianças. Nesse sentido, sugere-se aos governantes municipais, que deem continuidade ao projeto de implementação da brinquedoteca no HGBC, que está engavetado nos Arquivos do hospital em análisept_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
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dc.publisher.initialsUEApt_BR
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