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dc.contributor.authorSilva, Tatiana Maria Serafin da-
dc.date.available2023-06-20-
dc.date.available2023-08-07T15:01:52Z-
dc.date.issued2023-07-27-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4927-
dc.description.abstractThe investigative study addresses the theme that encompasses Youth and Adult Education and the Interdisciplinarity as a tool in the teaching-learning process of this modality, offered by the Municipal School Professora Jociêdes Andrade. Its main objective describe the difficulties faced by youth and adult education teachers, with an interdisciplinary methodology aimed at improving the learning of these students. With greater emphasis on the investigative process, it was necessary to follow objectives punctuating the following: Characterize the methodological practices of the EJA teacher to develop student learning in this teaching modality. score the factors that hinder the development of EJA's interdisciplinarity. Expose the adopted situations by the school that ensures interdisciplinary learning for students in EJA. it is descriptive research with a qualitative approach, followed by field research, carried out in a public municipal educational institution that meets the modalities of Teaching Fundamental I early years and II final years, in addition to EJA. The results were collected through questionnaires and non-participant direct observations. The investigated theme emerged from the researcher's concerns during the internship. In general, this work was concluded with feeling of satisfaction on the part of the researcher, but restless to expose the reality that prevails in the EJA offer, as there is an empty, traditionalist practice that does not prioritize the public adult as well as their extracurricular experiences, mainly because they do not pay attention to interdisciplinarity so essential in this process.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação de Jovens e Adultos; Pratica docente; Interdisciplinaridade.pt_BR
dc.subjectYouth and Adult Education; Teaching practice; Interdisciplinarity.pt_BR
dc.titleA interdisciplinariedade na Educação de Jovens e Adultos um relato de experiênciaspt_BR
dc.title.alternativeInterdisciplinarity in Youth and Adult Education an experience reportpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.date.accessioned2023-08-07T15:01:52Z-
dc.contributor.advisor1Jankauskas, Rosi Meri Bukowitz-
dc.description.resumoO estudo investigativo aborda a temática que engloba a Educação de Jovens e Adultos e a Interdisciplinaridade como ferramenta no processo de ensino aprendizagem desta modalidade, ofertada pela Escola Municipal Professora Jociêdes Andrade. Possui como objetivo principal descrever as dificuldades enfrentadas pelos professores de educação de jovens e adultos, com uma metodologia interdisciplinar direcionada ao aprimoramento do aprendizado desses discentes. Com ênfase maior no processo investigativo foi necessário seguir objetivos específicos pontuando os seguintes: Caracterizar as práticas metodológicas do docente da EJA para desenvolver aprendizagem dos educandos nessa modalidade de ensino. Pontuar os fatores que dificultam o desenvolvimento da interdisciplinaridade da EJA. Expor as situações adotadas pela escola que assegura uma aprendizagem interdisciplinar para os educandos na EJA. Está pesquisa descritiva e de abordagem qualitativa, foi seguida com uma pesquisa de campo, realizada numa instituição pública Municipal de ensino que atende as modalidades do Ensino Fundamental I anos inicias e II anos finais, além da EJA. Os resultados foram coletados através de questionários e observações diretas não participantes. A temática Investigada, surgiu das inquietações do pesquisador durante o estágio. De forma geral, concluiu-se este trabalho com sentimento de satisfação por parte do pesquisador, mas inquieta por expor a realidade que prevalece na oferta da EJA, pois existe uma prática vazia, tradicionalista, não prioriza o público adulto quanto suas experiências extra classe, principalmente por não se atentarem a interdisciplinaridade tão essencial nesse processo.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
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dc.publisher.initialsUEApt_BR
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