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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorMiranda, Hellen Moreira-
dc.date.available2022-11-09-
dc.date.available2022-11-10T17:06:56Z-
dc.date.issued2022-11-22-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/4378-
dc.description.abstractObjectives: To produce educational technology on systemic arterial hypertension for teenagers. Methods: methodological research carried out in two phases: literature review and production of the first version of the guide. Results: In the literature review were selected 10 articles and after the analysis, 10 generating themes were identified that were the basis for the guide construction. The guide is entitled “The Guide to High Blood Pressure: Information on self-care for adolescents”, has 33 pages and is organized into two parts. THE part I “Understanding Arterial Hypertension” is subdivided into 6 topics: definition of hypertension, classification, stages, risk factors, signs and symptoms, and treatment pharmacological. Part II “Tips on how to prevent and live well with Arterial Hypertension” is subdivided into 3 topics: healthy eating, physical exercise and support network. Conclusion: Evidence-based production proved to be a successful strategy and could be used by nursing professionals to develop technologies educational practices to mediate educational practices in healthpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectHipertensão arterialpt_BR
dc.subjectAdolencênciapt_BR
dc.subjectQualidade de vidapt_BR
dc.subjectarterial hypertensionpt_BR
dc.subjectquality of lifept_BR
dc.titleTecnologia educacional sobre Hipertensão Arterial Sistêmica para adolescentes - produção baseada em evidênciaspt_BR
dc.title.alternativeEducational technology on Systemic Arterial Hypertension for adolescents - evidence-based productionpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.date.accessioned2022-11-10T17:06:56Z-
dc.contributor.advisor1Ferreira, Darlisom Sousa-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5657330710281879pt_BR
dc.contributor.advisor2Teixeira, Elizabeth-
dc.contributor.advisor2Latteshttp://lattes.cnpq.br/6939587645193038pt_BR
dc.description.resumoObjetivos: Produzir tecnologia educacional sobre hipertensão arterial sistêmica para adolescentes. Métodos: pesquisa metodológica realizada em duas fases: revisão da literatura e produção da primeira versão do guia. Resultados: Na revisão de literatura foram selecionados 10 artigos e após a análise identificaram-se 10 temas geradores que foram base para a construção do guia. O guia é intitulado “O Guia sobre Hipertensão Arterial: informações sobre autocuidado para adolescentes”, possui 33 páginas e está organizado em duas partes. A parte I “Entendendo Hipertensão arterial” está subdividida em 6 tópicos: definição de hipertensão, classificação, estágios, fatores de risco, sinais e sintomas, e tratamento farmacológico. A parte II “Dicas de como prevenir e viver bem com a Hipertensão Arterial” está subdividida em 3 tópicos: alimentação saudável, exercício físico e rede de apoio. Conclusão: A produção baseada em evidências revelou-se estratégia exitosa e poderá ser utilizada pelos profissionais de enfermagem para desenvolvimento de tecnologias educacionais para mediar práticas educativas em saúdept_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
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dc.publisher.initialsUEApt_BR
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