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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorMeireles, Wildison Matos-
dc.date.available2022-01-11-
dc.date.available2022-01-12T14:39:12Z-
dc.date.issued2021-12-08-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3667-
dc.description.abstractThis article aims to present a qualitative research that aimed to analyze the teaching process of financial mathematics problem solving based on Pólya method. Based on this premise, the field research was carried out with students from a 1st year high school class at the Nazira Litafe Moriz State School located in the county of Tefé, Amazonas. Financial mathematics problems aimed at the daily lives of students were applied in order to bring the student's reality closer to their school routine, as well as the use of Pólya to solve mathematical problems without the use of a specific formula for each problem. From the results of the students' productions on the problems proposed in the classroom, it was possible to understand which stages of George Polya's problem solving were effective for teaching-learning. This article was not limited to the search for definitive answers, but to seek to understand the ways in which learning processes take place, thus having in mind as a reference the experiences of the students themselves when faced with solving mathematical problems.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMétodo de Pólyapt_BR
dc.subjectPólya methodpt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectTeachingpt_BR
dc.subjectResolução de Problemaspt_BR
dc.subjectTroubleshootingpt_BR
dc.subjectMatemática Financeirapt_BR
dc.subjectMathematics Financialpt_BR
dc.titleMatemática financeira: uma proposta de ensino para o 1º ano do ensino médio através da resolução de problemas.pt_BR
dc.title.alternativeFinancial Mathematics: a teaching proposal for the 1st year of High School through Problem Solvingpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.date.accessioned2022-01-12T14:39:12Z-
dc.contributor.advisor1Carvalho, Josimauro Borges de-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1253787469281696pt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9052609037448166pt_BR
dc.description.resumoEste artigo tem como objetivo apresentar uma pesquisa qualitativa que visou analisar o processo de ensino de resolução de problema de matemática financeira com base no método de Pólya. Partindo dessa premissa, a pesquisa de campo foi realizada com alunos de uma turma de 1º Ano do Ensino Médio da Escola Estadual Nazira Litaiff Moriz localizada no município de Tefé, Amazonas. Foram aplicados problemas de matemática financeira voltados para o cotidiano dos alunos afim de aproximar a realidade do aluno com a sua rotina escolar, bem como o uso de Pólya para resolução de problemas matemáticos sem o uso de uma formula específica para cada problema. A partir dos resultados das produções dos alunos nos problemas propostos em sala de aula, foi possível compreender quais etapas da resolução de problemas de George Pólya foram efetivos para o ensino aprendizagem. O presente artigo não se limitou na busca de respostas definitivas, mas em buscar compreender as formas que se dão os processos de aprendizagem, assim tendo em vista como referência as experiências dos próprios alunos diante da resolução dos problemas matemáticos.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
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dc.publisher.initialsUEApt_BR
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