DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3398
Title: Investigação sobre jogos matemáticos adaptados para alunos autistas do 7º ano do ensino fundamental
Other Titles: Research on adapted math games for autistic students in the 7th grade of elementary school
Authors: Souza, Crislen Cristiane Soares de
metadata.dc.contributor.advisor1: Fonseca, Maildson Araújo
Keywords: Matemática;TEA;Jogos Matemática
Issue Date: 26-Jul-2021
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
metadata.dc.description.resumo: A inclusão de alunos com necessidades especiais educativas nas escolas de ensino regular é cada vez maior e requer mudanças nas estruturas escolares com vistas a atender as necessidades de cada aluno. O presente estudo trata sobre do uso de jogos matemáticos para a inclusão de alunos com Transtorno do Espectro Autista - TEA nas aulas de Matemática. O estudo tem como objetivo investigar sobre o uso de jogos matemáticos adaptados para alunos com TEA no 7º ano do Ensino Fundamental. O estudo é de caráter qualitativo e bibliográfico, tendo como técnicas de pesquisa a entrevista, o registro em áudio e fichário e adoção do método de triangulação como forma de análise de dados. Constitui-se como sujeito de pesquisa, 1 (uma) professora que atua com aluno TEA. A partir dos relatos coletados e das análises teóricas, acredita-se que os jogos matemáticos adaptados para o ensino de Matemática dos alunos TEA, favorecem uma aprendizagem significativa.
Abstract: The inclusion of students with special educational needs in mainstream schools is increasing and requires changes in school structures in order to meet the needs of each student. This study deals with the use of mathematical games for the inclusion of students with Autistic Spectrum Disorder - ASD in Mathematics classes. The study aims to investigate the use of adapted math games for students with ASD in the 7th grade of elementary school. The study is qualitative and bibliographical, having as research techniques the interview, audio recording and file and adoption of the triangulation method as a form of data analysis. The research subject is 1 (one) teacher who works with TEA student. From the collected reports and theoretical analyses, it is believed that the mathematical games adapted for teaching Mathematics of TEA students, favor a meaningful learning.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/3398
Appears in Collections:CESP - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.