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dc.contributor.authorSoledade, André Oliveira Da-
dc.date.available2019-12-19-
dc.date.available2019-12-18T16:48:50Z-
dc.date.issued2015-09-18-
dc.identifier.urihttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1964-
dc.description.abstractThis paper deals with environmental education and participation by the community for the protection of the environment, in contrast with the environmental impacts caused by unsustainable exploitation of natural resources. The contemporary environmental issues reveals that the lack of participation by the community and information is aggravating the destruction of the environment, revealing the harmony of society. This paper aims to relate environmental education and citizen participation as factors that positively contribute to the conservation of the environment of care for present and future generations because their social reach. Through literature review, consultation documents and observations, we intend to collect evidence of the level of participation of those who receive environmental education and more intensely information, as a precondition for effective environmental participation, based on the theoretical foundation searched for relevant authors the subject matter. May thus indicate that the lack of participation tends to a growing environmental mitigation, contrary to constitutional law which states that it is the duty of the government and the Collective preservation of the environment for present and future generations.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade do Estado do Amazonaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rightsAtribuição-NãoComercial-SemDerivados 3.0 Brasil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação Ambientalpt_BR
dc.subjectInformaçãopt_BR
dc.subjectParticipaçãopt_BR
dc.titleA educação ambiental como instrumento de participaçãopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.date.accessioned2019-12-18T16:48:50Z-
dc.contributor.advisor1Pozzetti, Valmir César-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5925686770459696pt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/3790701741097409pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho trata da Educação Ambiental e da participação, pela coletividade, para a defesa do meio ambiente, em contrapartida com os impactos ambientais causados pela insustentável exploração dos recursos naturais. A problemática ambiental contemporânea revela que a falta de participação e informação pela coletividade está agravando a destruição do meio ambiente, revelando a desarmonia da sociedade em relação a este. O presente trabalho objetiva relacionar Educação Ambiental e a participação dos cidadãos como fatores que contribuem favoravelmente para o atendimento da conservação do meio ambiente para as presentes e futuras gerações. Através de pesquisa bibliográfica, consulta a documentos e observações, foram coletadas informações que comprovem a eficácia da participação através da Educação Ambiental, como pressuposto para uma efetiva participação ambiental, baseada na fundamentação teórica pesquisada em autores pertinentes ao assunto abordado. Indicando, dessa forma que a falta de participação tende a uma crescente mitigação ambiental, contrária ao mandamento constitucional que estabelece que é dever do Poder Público e da Coletividade a preservação do meio ambiente para as presentes e futuras gerações.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programPrograma De Pós-Graduação Em Direito Ambientalpt_BR
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dc.publisher.initialsUEApt_BR
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