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Title: A formação do professor de Língua Portuguesa - fatores que dificultam no processo de formação continuada e ensino-apresndizagem.
Other Titles: The training of the Portuguese Language teacher - factors that make difficult in the process of continuous training and teaching-apresndizagem.
Authors: Castro, Sandra Batista de
Keywords: Formação Continuada;Professores;Metodologias;Ensino;Alunos
Issue Date: 15-Feb-2019
Publisher: Universidade do Estado do Amazonas
Abstract: Through research, the present study sought to analyze the benefits provided to education through the continuous training of teachers and its impact on the teaching/learning process and in the relationship established between teacher/student. The work in question seeks to identify the possible mishaps present in this field that begins at graduation and continues with the qualification in the 'stricto sensu' as mentioned in Law 9394/96, Art. 62 of the Law of Guidelines and Bases of Education, reflecting on pedagogical strategies and on the process of teaching and learning that sometimes goes beyond the school environment. In order to contribute to this work, we have used several important authors to the continuous formation of the teachers, besides textbooks and documents. With the objective of verifying how the teacher's continuing education reflects on learning and on the relationship between teachers and students in the classroom. This research is justified, because in the initial years of elementary school we must be careful so there is no demotivation on the part of the student, because depending on the way the relationship between teacher and student is established, the teaching-learning process will be reflected in the formation of the learners, and one of the essential factors for this development is the continuing education that the teacher must have in the course of his/her career.
Description: O presente trabalho através de pesquisas procurou analisar os benefícios propiciados à educação a partir da formação continuada dos professores e seu impacto no processo de ensino/aprendizagem e na relação estabelecida entre professor/aluno. O trabalho em questão busca identificar os possíveis percalços presentes neste campo que se inicia na graduação e continua com a qualificação no ‘stricto sensu’ como mencionado na Lei 9394/96, Art. 62 da Lei de Diretrizes e Bases de ensino, refletindo sobre estratégias pedagógicas e sobre o próprio processo de ensinar e aprender que por vezes vão além do ambiente escolar. Usou-se como contribuição acadêmica vários autores importantes na formação continuada dos docentes, além do auxílio de livros didáticos e documentos. Com o objetivo de verificar como a formação continuada do professor reflete na aprendizagem e na relação professor/aluno em sala de aula. Justifica-se essa pesquisa, pois nos anos iniciais do Ensino Fundamental II, é preciso que tenhamos cuidado para não ocorrer uma desmotivação por parte do aluno, pois dependendo da forma como é estabelecida a relação professor-aluno, o processo ensino-aprendizagem será refletido na formação dos educandos, e um dos fatores essenciais para esse desenvolvimento é a formação continuada que o professor deve ter no decorrer de sua carreira.
URI: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1447
Appears in Collections:CESP - Trabalho de Conclusão de Curso Graduação



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